דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זה לא כל כך נעים לראות גן סגור 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 601   [ נצפה 2606 פעמים ]

‏יום חמישי 24 יוני 2010
מוטיבציה
זה לא כל כך נעים לראות גן סגור

כשאתה נמצא ב"מדיניות" של כתיבת 3 מאמרים בשבוע, רעיונות באים אלייך מכל מקום, מכל סיטואציה, מכל אפשרות, אפילו מהרגעים הכי פחות צפויים. למה? כי תת המודע שלך הוא משרת צייתן ונאמן שמביא אליך את אשר אתה מבקש (בין אם ביקשת במודע או שלא במודע). השבוע כהרגלי, ישבתי על ספסל בגינה וקראתי כשפתאום עברו אמא וילדה קטנה רכובות על אופניים, שתיהן שרו את הפזמון הבא: "זה לא כל כך נעים לראות גן סגור...זה לא כל כך נעים לראות גן סגור". והנה הגיע לו בשנייה אחת אותו ניצוץ של יצירה, צמרמורת בקרקפת- דוגמא מצוינת ל"איך זה עובד"
LIVE. באותו רגע שהילדה שרה את המילים, אני מקשיב ואז נופלת עלי ההשראה כמו גשם מהשמיים- נולד רעיון למאמר בנושא מוטיבציה, ומה הכותרת שלו: "זה לא כל כך נעים לראות גן סגור". מבולבלים? הרשו לי לעשות קצת סדר...
איך זה קשור אל מוטיבציה?
ישנה אמרה ידועה לפיה המוח שלנו הוא כמו מצנח, הוא עובד רק כשהוא פתוח. אני אומר: המוח שלנו הוא כמו גן והאמת היא שמדובר בגן עשיר, אך חשוב מאוד לשמור על הגן פתוח. כשהילדה שרה: "זה לא כל כך נעים לראות גן סגור", האנלוגיה המשתמעת מכך היא שזה לא כל כך נעים לראות מוח סגור. ואיך זה קשור אל מוטיבציה?
לאדם בעל ראש פתוח יש יותר מוטיבציה!
שימו לב לטענה הבאה שלי: לאדם בעל ראש פתוח יש יותר מוטיבציה! אל תאמינו לי, אני לא מבקש שתאמינו לי, לפחות לא סתם כך לפני שאני מסביר את עצמי. קודם כל מי שהגן שלו סגור, לא לומד כלום ואם הוא לא לומד כלום, הוא אינו מתפתח וגם אינו מקבל מוטיבציה. מחקרים הוכיחו כי למידה (צמיחה) היא אחת מבין חמישה מקורות בסיסיים של מוטיבציה.
איך זה עובד?
ראשית, חשוב להבין מהי צמיחה. צמיחה מנטאלית מתרחשת כאשר אדם נחשף לידע שהוא לא ידע שהוא לא ידע. קראו את המשפט האחרון שוב ושוב עד שתבינו את כוונתו. מה קורה בכל פעם שאדם נחשף לידע שכזה? הוא יוצר סינפסות חדשות, סינפסה או בעברית מסנף היא בעצם חיבור מוחי, חיבור בין תא עצב לתא המטרה. החיבור הזה הוא אזור מפגש שבו מתרחשים תהליכים כימיים הגורמים להעברת מסרים מתא לתא.
העברת המסרים מתבצעת על ידי שחרור מוליכים עצביים (נוירוטרנסמיטרים) שיש להם השפעה פסיכולוגית ופיזיולוגית עלינו, למשל, מוליכים עצביים מקבוצת המונו אמינים: כמו סרוטונין ונוראפינפרין (הורמוני האושר והשמחה) ודופמין (הורמון התענוג). כלומר, במילים פשוטות, צמיחה ולמידה מוסיפות לרמות האושר, השמחה והתענוג הטבעיות של האדם ובכך מעלות את רמת ה- מוטיבציה שלו. חושבים שמדובר בחדשות טובות? יש לי חדשות עוד יותר טובות בשבילכם: אין הגבלה בכמות הסינפסות שאתם יכולים לייצר. 

מה חשוב להבין בשורה התחתונה?
שלאדם בעל גן (מוח/ראש) פתוח אשר מקפיד להשקות אותו באינפורמציה חיובית, יש הרבה יותר מוטיבציה לפעול וליהנות מפעולותיו. ברגע שאדם משאיר את הגן פתוח ומייצר לו הרגלים ששמים אותו על מסלול למידה מתמשך ועקבי, לא רק שיש לו מוטיבציה גבוהה, אלא הוא גם מצליח לשמור על רמה גבוהה מאוד של מוטיבציה.
אז מה הבעיה?
הבעיה היא שמרבית האנשים לא יודעים שהם לא יודעים והם חושבים שהם יודעים. לכן, בסופו של דבר הם מסיימים את חייהם מבלי לעשות אפילו קמצוץ ממה שהם באמת מסוגלים ויכולים לעשות.
לכן, אם אתם רוצים ליהנות מרמות גבוהות של מוטיבציה, אושר ושמחה, וכמובן להגשים את הפוטנציאל שלכם, את החלומות והמטרות שלכם, עליכם להיות פתוחים ללמידה ולבסס הרגלי למידה מתמשכים. ואני לא מדבר כאן על למידה פורמאלית, אני מדבר על למידה עצמאית. למידה פורמאלית בהחלט חיונית, אך הוכח אינספור פעמים בהיסטוריה שהיא אינה מספיקה. הלימודים לא מסתיימים אחרי שמסיימים ללמוד, שם הם רק מתחילים!



הישארו פתוחים,
יואב זילכה

יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ו-מנטור מבוקש. מייסד ומנכ"ל חברת Mentor Me שנותנת שירותי מנטורינג להצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ועוזר להם להפוך את הפוטנציאל שלהם לתוצאות יוצאות דופן, בעיקר באמצעות: הרצאות וסדנאות, עבודה של אחד על אחד, וע"י פיתוח מוצרים, כלים ותכנים שעונים על הצורך בהצלחה!


אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב